Otel Lokanta ve Ikram Hizmetleri Bölümü

Ders İçerikleri

NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
MERAM MESLEK YÜKSEKOKULU
OTEL LOKANTA VE İKRAM HİZMETLERİ AŞÇILIK PROGRAMI
2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NORMAL ÖĞRETİM DERS İÇERİKLERİ
 
1.SINIF GÜZ YARIYILI
TÜRK DİLİ (TDL101)
Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; öğrencilere yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırmak, öğrencilere bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I (AİT101)
Atatürk´ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. Ayrıca Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. 
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ (BTF201)
Antik Mısır, Mezopotamya ve Antik Yunan’da yapılan bilimsel çalışmaları açıklR. Mısır ve Mezopotamyalıların doğaya yaklaşım biçimlerini açıklar. İlk Yunan filozoflarının başarılarını ifade eder. Helenistik dönem hakkında bilgi verir. Ortaçağın genel düşünce yapısını açıklar. İslam bilim adamlarının bilime katkılarını açıklar. Rönesans dönemindeki biimsel çalışmalar anlatılır. Kopernik'in bilime yaptığı katkıları açıklar. Kepler ve Galileo'nun bilime yaptığı katkıları açıklar.
YABANCI DİL-I (YBD101)
 
Bu ders ile öğrencilerin "Common European Framework" A1 düzeyinde İngilizce öğrenmeleri, temel dilbilgisine sahip olmaları, dinlediklerini anlamaları, karşılıklı konuşabilmeleri, okuduklarını anlamaları, kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
 
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ (ASC1071)
Bu derste, öğrencinin öğrendiği bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmesi, bu hususta sıkça pratik yapması, Ofis programları arasında yer alan kelime işlemci, hesap tablosu, sunum, veritabanı oluşturma programlarının kullanımlarını belirli düzeye kadar öğrenmesi ve bunu uygulaması, internet ile temel kavramların bilinmesi ve internette gezinti, korunma ve arama teknikleri konusunda bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
HİJYEN VE SANİTASYON (ASC1011)
 
Bu ders ile öğrencilere mevzuat ve hijyen kurallarına uygun olarak kişisel hijyen sağlama ve işletme temizlik ve dezenfeksiyon kurallarını uygulama yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır
 
TEMEL BESLENME İLKELERİ (ASC1021)
İnsan beslenmesinde temel olan besin ögelerini, kimyasal yapılarını, kaynaklarını, insan vücudundaki işlevlerini, yetersizlik ve aşırı alımlarla oluşan sorunları, gereksinmeleri, birbiriyle ve diğer ögelerle etkileşimlerini incelemek
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARINA GİRİŞ (ASC1031)
 
Gastronominin temel konuları ve meslek hakkında öğrenciyi bilgilendirme, ulusal ve ulusalararası mutfak kültürlerinin öğretilmesi
 
 
MUTFAK UYGULAMALARI (ASC1041)
 
Yiyecek içecek işletmelerinin yönetimine esas olan temel kavramlar, bilimsel yönetim için gerekli ilkeler ve kuralları uygulamak, zorlu rekabet koşulları altında gelişen tüketici bilinciyle birlikte kalite odaklı hizmet anlayışını benimsetmek
 
TEMEL PASTACILIK (ASC1051)
Bu ders öğrencilerin uygulanan reçeteleri düzgün bir şekilde takip etmelerini ve uygulama tekniklerini kavramalarını hedefler. Temel pastacılık reçetelerini, kurabiye, tart, pasta, muffin, dökme hamurlar, beze, makaron marmelat yapımı ile ilgili donanım kazandırır. Doğru reçete okumayı pekiştirmelerini ve pastacılık alanında kullanılan temel ürün ve hammaddeleri tanımalarını sağlar.
YİYECEK İÇECEK SERVİSİ VE UYGULAMALARI (ASC1061)
Bu dersle öğrencilere, uluslararası servis metotlarını uygulamak. Kahvaltı servisi yapmak. Sosları servise hazırlatmak. Yemek gruplarının servisini yaptırmak. VİP konuklarla ilgilenme yeterliliği kazandıracaktır. Kahvaltı servisi hazırlamak, Servis esnasında dili kullanabilmek, misafir ve personel ilişkilerini benimsetebilmek hedeflenmektedir.
AKADEMİK YAZIM (AYD101)
 
Öğrencinin alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmalardan elde ettiği bulguları akademik olarak bilimsel etik kurallar çerçevesinde akademik yazıma dönüştürmesi hedeflenmektedir.
TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (ASC1091)
 
Turizm endüstrisi ve konaklama endüstrisinin tanımı ve özellikleri. Konaklama işletmelerinin sınıflandırılması. Konaklama işletmelerinde kuruluş yeri. Otel işletmelerinde yatırım. Yatırımlarda yapılabilirlik incelemeleri. Yatırım projelerinin değerlendirilmesi. Otel işletmelerinde finansman. Finansman gereksinimi ve türleri, finansman yöntemleri. Otelcilik alanında kullanılan finansman yöntemleri. Kamu kesimi tarafından sağlanan kolaylıklar ve krediler. Otel işletmelerinde verimlilik. Otel işletmelerinde yönetim. Otel işletmelerinde örgütsel yapı ve işleyişi. Örgütsel etkinlik ilkeleri. Otel işletmelerinin organizasyonu önbüro departmanı, yiyecek-içecek departmanı, kat hizmetleri departmanı, otel destek departmanları.
 
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (İSGGÜV1)
 
 İşçi sağlığı, İş güvenliği ve İşçi sağlığı ve iş güvenliği hukuku konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak hedeflenmektedir.
 
AKADEMİK TÜRKÇE (AKT101)
Bu dersin amacı bilimsel çalışmalarda kullanılmak üzere bildiri, makale, sunum hazırlamayı kolaylaştırmak adına akademik anlamda dili kullanmayı hedeflemektedir. Öğrencinin alanı ile ilgili yapmış olduğu çalışmalardan elde ettiği bulguları akademik olarak bilimsel etik kurallar çerçevesinde akademik yazıma dönüştürmesi asıl amaçlar arasında yer almaktadır.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1.SINIF BAHAR YARIYILI
 
TÜRK DİLİ-II (TDL102)
 
Doğru, iyi ve güzel cümle kurabilmek için cümlenin unsurlarını ve bunların önemini tespit edebilmek; edebiyat ve düşünce dünyasıyla ilgili eserlerin okuyup inceleyebilme ve retorik uygulamalar yapabilmek; yazılı kompozisyon türlerini tanımak ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak; dil yanlışlarının farkında olmak ve bunları düzeltebilmek, ilmî yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar bilmek ve bunları uygulayabilmek. Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma, yazma yeteneğinin geliştirebilmek.
 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II (AİT102)
 
Atatürk Devrimleri ve Atatürkçü Düşünce sistemi ile Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin amacı genel olarak modern Türkiye' nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesi olarak söylenebilir. Bu dersin amaçlarını şu başlıklar altında toplayabiliriz: Türk Gençliğine; 1) Türk İstiklal Savaşı, Atatürk İlke ve İnkılapları, Atatürk' ün düşünce ve görüşleri ile Türkiye Cumhuriyeti' nin yakın tarihi hakkında doğru bilgiler vermek. 2) Türkiye Cumhuriyeti' ne, Atatürk İlke ve İnkılapları' na ve Atatürk' ün düşünce ve görüşlerine yönelik iç ve dış tehlike ve tehditler hakkında doğru bilgiler vermek. 3) Türk Gençliğini ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürk İlke ve İnkılapları ve Atatürk' ün düşünce ve görüşleri doğrultusunda milli gaye ve ülküler doğrultusunda birleştirmek. 4) Türk Gençliğini, Atatürk' ün düşünce, görüş ve ilkeleri doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek
 
 
YABANCI DİL-II (YBD102)
 
 Bu ders ile öğrencilerin "Common European Framework" A1 düzeyinde İngilizce öğrenmeleri, temel dil bilgisine sahip olmaları, dinlediklerini anlamaları, karşılıklı konuşabilmeleri, okuduklarını anlamaları, kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır.
 
TÜRK MUTFAĞI-I (ASC2021)
Türk mutfağını uluslararası düzeyde tanıtabilmek, Türk mutfağının Orta Asya dönemi hakkında bilgi verebilmek Türk mutfağına mahsus menüler hazırlayabilmek, Türk mutfağının özelliklerini kavramak hedeflenmektedir.
 
 
 
STAJ (30 İŞ GÜNÜ) (ASC2011)
Stajın amacı öğrencilerin teorik bilgi ve çalışmalarını muhasebe deneyimi ile güçlendirmektir. Öğrencilerin kariyerlerine yönelik kararlarını vermelerine yardımcı olacaktır.
PASTANE UYGULAMALARI-I (ASC2031)
 
Pastacılığın temelini oluşturan bu derste, pastacılık terminolojisi, ölçümler ve birimler ile ana malzemelerin ne işe yaradıkları ve pastacılık alanında nasıl kullanıldıkları öğretilmesi amaçlanmaktadır.
 
KARİYER PLANLAMA (KRP102)
Bu ders öğrencilerin iş hayatının dinamikleri ve beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları ve öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları niteliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları kendi beceri yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir.
 
YÖRESEL MUTFAK UYGULAMALARI (ASC2041)
Gastronomide mutfak yöresel mutfaklar ve özellikleri, unutulan yöresel mutfakların incelenmesi, farklı yöresel unsurların sofra düzeni inancın yöresel mutfağa etkisi yöresel özellikleri sahip yemeklerin sınıflandırması, yöresel mutfakların Türk mutfağında ki yeri Doğu Anadolu bölgesi yöresel özellikleri Marmara bölgesi yöresel özellikleri, iç Anadolu bölgesi yöresel özellikleri, Akdeniz bölgesi yöresel özellikleri Güneydoğu Anadolu bölgesi yöresel özellikleri Karadeniz bölgesi yöresel özellikleri Ege bölgesi yöresel özelliklerini öğretilmesi amaçlanmaktadır.
 
EKMEK YAPIM TEKNİKLERİ (ASC2051)
 
Ekmek hakkında genel bilgi edinirken ekmeğin tarihçesini ekşi mayalı ekmek yanında uluslararası ekmekleri yapıp uygular. Ekmek çeşitleri ve yapıları ile ilgili etkin bir tecrübeye sahip olurlar.
 
SOĞUK MUTFAK UYGULAMALARI (ASC2061)
 
Bu derste soğuk mutfakta yapılan yiyecekleri hazırlayıp ilgili birimleri yönetmesi amaçlanmaktadır.
Salata ve soslar, ordövr meze ve sandviçlerin hazırlığı, soğuk çorba ve zeytinyağlıların hazırlığı, soğuk tabak ve dekorların yapılışını teori ve uygulama anlamında işlenmesi hedeflenmektedir.
 
TATLI YAPIM TEKNİKLERİ (ASC2071)
Bu dersi alan öğrenciler temel tatlı çeşitlerinin hazırlama yöntem ve tekniklerinin bilgilerinin öğretilmesi, temel tatlı reçetelerinin standardizasyonlarının öğreniminin kazandırması hedeflenmektedir.
GİRİŞİMCİLİK KÜLTÜRÜ (ASC2091)
 Girişimciliğin temel fonksiyonları, Kobilerin ekonomiye ve sosyal hayata katkıları, kobilerin zayıf yönleri ve Türkiye’de Kobilere destek sağlayan kuruluşlar. Franchising sistemi ve yatırımcıya sağlayacağı faydaları pazarlarına ve tutundurma stratejileri. İş planı ve Bölümleri. Girişimcilik ve girişimcilik süreçleri, girişimcilikte yaratıcılık (tasarım), girişimcilikte inovasyon girişim finansmanı, iş kurma ve iş planı, iş planının hazırlanmasında çevresel faktörler ve piyasa analizi, pazarlama planı, üretim planı, yönetim planı, finans planı, risk analizi, iş planının değerlendirilmesi, iş planı geliştirme gibi konuları ele almaktadır.
 
FİNANSAL YÖNETİM (ASC2101)
Finansal yönetimin temel kavramları, işletmelerin Amaçları, işletme ve Çevresi, işletmelerin Sınıflandırılması, işletmelerin Kuruluş Aşamaları, İşletmenin Fonksiyonları: Yönetim, İşletmenin Fonksiyonları: Üretim, işletmenin Fonksiyonları: Pazarlama, İşletmenin Fonksiyonları: Muhasebe, İşletmenin Fonksiyonları: Finansman, işletmenin Fonksiyonları: insan Kaynakları, işletmenin Fonksiyonları: Halkla ilişkileri, işletmenin Fonksiyonları: Araştırma-geliştirme.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (İSGGÜV2)
İş sağlığı ve güvenliği uygulama ilkeleri, işyerinde risk önleme kültürü, Güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri, Güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamının sağlanması, İSGB, OSGB ve TSM'lerin kuruluş amacı, yapısı, çakışmaktan. iş güvenliği uzmanlığını ve işyeri hekimlerinin nitelikleri, görevlendirilmeleri, yetki ve sorumluluklar. İş sağlığı ve güvenliğinin önemi ve tarihçesi, İş kazaları ve sebepleri. Meslek hastalıkları ve sebepleri. İşletmelerde iş güvenliğini tehdit eden unsurların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
GENEL İLETİŞİM (ASC2081)
İletişimin temel kavramlarını açıklayabilecektir. İletişim türlerini sınıflandırabilecektir. İletişimden kaynaklanan sorunları ve çözüm yollarını değerlendirebilecektir. Yeni iletişim teknolojilerini ve etkilerini açıklayabilecek ve kullanabilecektir.
                                              
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
             
 
 
                                                          2.SINIF GÜZ YARIYILI
TÜRK MUTFAĞI-II (ASC3011)
 
Osmanlı saray mutfak kültürünü ve bu kültürde var olan yemekleri uygulamalı olarak öğrenmek, Osmanlı mutfağı üzerinde farklı kültürlerin etkilerini açıklayabilme, Osmanlı saray mutfağı yapısını ve teşkilatını kavrayabilme, Osmanlı saray mutfağında hazırlanan yemek tatlı vb ürünlerin özelliklerini ve yapılışlarını açıklayabilme, Osmanlı döneminde Anadolu mutfak ve yemek kültürünü bilme amaçlanmaktadır.
 
DÜNYA MUTFAĞI-I (ASC3021)
Dünya mutfak kültürünü araştırarak bu mutfaklardan yemekler hazırlanması, yeni yemek reçetelerinin tasarlanması ve mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerin yürütülmesi yeterliliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Uzak Doğu ve Asya mutfak kültürünü araştırmak Ortadoğu ve kuzey Afrika mutfak kültürünü ve Avrupa mutfak kültürünü araştırmak
 
PASTANE UYGULAMALARI-II (ASC3031)
 
Bu ders genel olarak öğrenciyi profesyonel anlamda bir pastanedeki ekipmanların kullanımına hazırlamakla beraber, temel pastacılık tekniklerini kavrar ve pekiştirirler. Malzeme seçimlerinin önemini kavrar, reçete formüllerini geliştirirler.
 
ALAKART MUTFAK (ASC3041)
Kahvaltı servis metotlarını belirlemek/uygulamak, restoranda uygulanacak servis metotlarını belirlemek/uygulamak, banketin servis şeklini belirlemek/uygulamak, kahvaltı kuveri hazırlatmak, kahvaltı büfesini hazırlatmak, sos araç-gereçlerini hazırlatmak, özelliklerine göre sos hazırlatmak, sos servisini yaptırtmak/takip etmek, soğuk başlangıçların servisini yaptırtmak/takip etmek, sıcak başlangıçların servisini yaptırtmak/takip etmek, hamur işlerinin servisini yaptırtmak/takip etmek, salataların servisini yaptırtmak/takip etmek ana yemeklerin servisini yaptırtmak/takip etmek, tatlıların/meyvelerin servisini yaptırtmak/takip etmek, peynirlerin servisini yaptırtmak/takip etmek, konuk hakkında bilgi almak personeli bilgilendirmek ve görevlendirmek, konuğu karşılamak memnuniyetini kontrol etmek, servisin akışının takip ve kontrolünü yapmak
TOPLU YEMEK SİSTEMLERİ VE MENÜ PLANLAMA (ASC3051)
 
Servisin önemi, yiyecek içecek işletmelerinde sanitasyonun ve dış görünümün önemi, servis stilleri ve yerleştirme şekilleri, servis çeşitleri, servis personelinin yemek sunumu için eğitilmesi, servis alanının düzenlenmesi, rezervasyonların planlanması ve masaların blokajı, banket organizasyonlarının rezervasyonu, banket organizasyonlarının yönetimi
 
ÇİKOLATA İŞLEME TEKNİKLERİ (ASC3061)
 
Pastacılıkta çeşitli stil ve teknikler, kuvertür çikolataların seçimi ve uygulanması, süsleme ve pasta dekorasyonu, çiçek yapımı, figür yapımı ve çikolata süslemesi, kalıp ve trüf çikolata yapımını öğretilmesi amaçlanmaktadır.
 
DİYET MUTFAĞI (ASC3071)
 
Vejetaryen mutfaklarının genel yapısı ve tarihi, vejetaryen mutfaklarında kullanılan malzemeler ve bu malzemelerle yemek hazırlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar, vejetaryen mutfaklarına has tarihi ve kültürel öğeler ile bu öğelerle uyumlu yemek sunumu ve organizasyonu
 
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI (GNLÇLŞ)
 
Yönetim ve organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmet vd.) Gönüllü Çalışmalarla ilgili Proje Geliştirme ve Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Gruplan ve Gönüllülük, Göçmenler ve Gönüllülük konuları ele alınmaktadır.
 
YEMEK FOTOĞRAFÇILIĞI VE STİLİSTLİĞİ (ASC3081)
 
Bu dersin amacı, yemek stilistliği ve fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ders içeriğinde temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tabak hazırlama süsleme ve dekore etme yemek fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve beceriler görülecektir.
 
RUSÇA-I (ASC3091)
Bu dersin temel amacı kelime bilgisi ve kullanımı, okuduğunu anlama, ders dışında okuma ve paragraf yazma öğretilmesi hedeflenmektedir.
ALMANCA-I (ASC31O1)
 
Bu dersin temel amacı kelime bilgisi ve kullanımı, okuduğunu anlama, ders dışında okuma ve paragraf yazma öğretilmesi hedeflenmektedir.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2.SINIF BAHAR YARIYILI
DÜNYA MUTFAĞI-II (ASC4011)
Bu dersin içeriğinde; Fransız mutfağındaki teknikler ve yemekleri, İtalyan mutfağı yemekleri, İspanya mutfağı yemekleri, Meksika mutfağı yemekleri, Anadolu mutfak kültürü, Anadolu mutfağı yemeklerinin işlenmesi amaçlanmaktadır. Yeni yemek reçetesi araştırma, tasarlama, değerlendirme, yemeği tadıma sunma yapılan yemeği fotoğraflama gibi konuları işlemektedir.
BANKET MUTFAK (ASC4021)
Personel mutfağı iş görev tanımlarını yaparak personel yemeği menüsü hazırlama, hedef kitleyi belirleyip kurum mutfağı için yemekleri sunuma hazırlama, alakart mutfak çalışmalarına hazırlık yapma, alakart mutfak için sos ve garnitürleri hazırlama, alakart mutfak ürünlerini sunuma hazırlama Ziyafet ve ikram hizmetlerinin tanımı ve önemi. Ziyafet ve ikram hizmetlerinin uygulamaları. Ziyafet (Banket) ve ikram (Catering) hizmetlerinde yönetim şekli ve fonksiyonları. Amaca uygun işletme tasarımı tüm malzemenin ekonomik kullanım teknikleri. Ziyafetlerden beklenen faydanın sağlanması için yapılması gerekenler. Müşteri beklentilerine uygun hizmeti sağlamak için gerekli yönetim şeklini belirlemeleri için ihtiyaç duyulacak konuları, Müşterilerin zevk ve tercihleri hakkındaki bilgileri Bu zevk ve tercihlere uygun hizmeti sağlayacak yönetim şekli. Yönetim fonksiyonlarını ve bu fonksiyonların işlevsel duruma getirilmesi. Ziyafet ve ikram hizmetlerinin, satış ve pazarlaması. İşletmenin varlığını sürdürebilmesi için ulaşılması gereken hedef ve potansiyel müşteri grubunu memnun edebilmek için yapılması gerekenler. Ziyafet menüsü ve satış fiyatı. Ziyafet anlaşması ve ziyafet emrinin hazırlanması. Ziyafet esnasında neler yapılmalıdır. Ziyafet Masa Şekilleri ve salon düzenlemesi
İLERİ PASTACILIK (ASC4031)
Pastane ürünlerinin hazırlanması (Sütlü tatlılar, meyve tatlıları, dondurma ve sorbe çeşitleri, tart, tartölet, kiş hazırlama, şekerleme hazırlama yöntemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
 
ÖZEL BESLENME MUTFAKLARI (ASC4041)
Bu dersin amacı kalp damar hastalıklarında beslenmenin tanımı, nedenleri, beslenme çeşitleri, kullanılan malzemeler ve besin değerleri, sağlık üzerine etkileri kronik hastaların beslenme kültürleri ve kalori çizelgesi oluşturulması hedeflenmektedir. Ana yemekler, içecekler, kahvaltı, çorbalar, salatalar, mezeler, burgerler, dürümler tatlılar üzerine özel beslenme menüleri oluşturma konularının işlenmesi hedeflenmektedir.
 
BİTİRME PROJESİ (ASC4051)
 
Eğitim-öğretim programının son yılında bulunan öğrencinin, eğitim-öğretim süresince kazandığı bilgileri ve yetkinlikleri kullanarak, bir konuyu, eğitim alanında uygulanan yöntemlere göre araştırmasını, işlemesini ve elde ettiği sonuçları yazılı rapor biçiminde sunarak bir Jüri önünde savunmasını amaçlanmaktadır.
 
 
UNLU MAMULLER UYGULAMALARI (ASC406)
Bu ders öğrencilerin uygulanan reçeteleri düzgün bir şekilde takip etmelerini ve uygulama tekniklerini kavramalarını hedefler. Temel pastacılık reçetelerini, kurabiye, tart, pasta, muffin, dökme hamurlar, beze, makaron marmelat yapımı ile ilgili donanım kazandırır. Doğru reçete okumayı pekiştirmelerini ve pastacılık alanında kullanılan temel ürün ve hammaddeleri tanımalarını sağlar.
 
SERVİS VE BAR TEKNİKLERİ (ASC4071)
Servis personelinde bulunması gereken nitelikler, görevleri kıyafetinde dikkat edilmesi gereken noktaların anlatılması, servis bölümlerinin tanıtımı, servis alanında çalışan kişiler uluslararası literatürdeki isimleri, görevleri, kriterlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir
GASTRONOMİ VE MEDYA (ASC4081)
Bu dersi alan öğrenciler, mesleğinin medyadaki yansımalarını farklı açılardan ele alabilirken gastronominin geniş yelpazesi içerisinde medyadaki ilk gastronomi konulu yayımlardan günümüzde gelinen nokta hakkında bilgi sahibi olmanın, aşçılık meslek dalında sadece yemek yapmakla kalmayıp medya eksenli bir bakış açısı da kazandıracaktır.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ YÖNETİMİ (ASC4091)
Yiyecek içecek işletmelerinin yönetimine esas olan temel kavramlar, bilimsel yönetim için gerekli ilkeler ve kuralları uygulamak, zorlu rekabet koşulları altında gelişen tüketici bilinciyle birlikte kalite odaklı hizmet anlayışını benimsetmek.
RUSÇA-II (ASC4101)
Bu ders Rus dili gramerinde yer alan sayılar, sayıların ismin hallerine göre çekimi, topluluk ve kesir sayıları, zarf fiiller, bitmiş bitmemiş biçim fiillerinden zarf fiil oluşumu, birleşik cümlelerde ölçü ve derece ifadesi, mecaz gerçek anlamlı sözcükler, basit cümlelerde zaman ilişkileri ve eylemin süresini bildiren yapılar, birleşik cümlelerde zaman ilişkileri, eylemin ve olayların eşzamanlığı, şartlı basit ve birleşik cümlelerin konularını işlemektedir.
ALMANCA-II (ASC4111)
Görsel-işitsel olguların ön planda olduğu, her konu sonunda öğrenci odaklı projelerin yer aldığı, günlük hayattan kesitlerin sunulduğu, dili kullanırken aynı zamanda yaratıcılıklarını da geliştirebildikleri dersler içerikleri oluşturulmaktadır.