V. Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR)

12.09.2014

Üniversitemiz Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Eğitim Yöeneticileri ve Uzmanları Derneği ile Atatürk, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkanlığı’nın ortaklaşa düzenlediği Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR) Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Erol Güngör Konferans Salonunda başladı.

Foruma; Üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Tahir Yüksek, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Kırbıyık, Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği (EYUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Adem Çilek, Dil ve Tarih Yüksek Kumu Başkanı Prof. Dr. Derya Örs, Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Merkezi Başkan Yardımcısı Nihat Büyükbaş, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Mustafa Yavuz, yurtiçi ve yurtdışından 300’e yakın akademisyen, öğretmenler ve eğitim yöneticileri katıldı.

Dekan Prof. Dr. Mehmet Kırbıyık: “Eğitim alanında, hem kalite bakımından hem de sayı bakımından daha nitelikli, daha değişik sempozyumlara ev sahipliği yapmaya devam edeceğiz. Üniversitemiz buna destek vermektedir. Biliyoruz ki ülkemizin buna ihtiyacı vardır. Eğitimin en önemli problemi belki de yönetim. Yönetim, hayatın her alanında vardır. Eğitim de hayatın her alanında vardır. Öyleyse meselemiz büyük. Bu mesele ile ilgili devamlı sözümüz olacak ve olmalı. Bunları bizim mutlaka bilimsel platformlarda dile getirmemiz lazım. Foruma katılan herkesi böyle bir misyonu yüklenmiş neferler olarak kabul ediyorum.” dedi.

Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanı Prof. Dr. Derya Örs: “ Eğitimle ilgili düzenlenen bu toplantının hepimiz adına başarılı geçmesini diliyorum. Eğitime dair çok fazla söz var. Eğitimin sloganı çok kolay yapılabiliyor. Eğitim sadece okulda değil her yerde yapılmalı. Geleceğe dair vizyonların çizildiği, geçmişe dair hesaplaşmaların görüldüğü bu tür toplantılar çok önemli ve değerli. Bu toplantıya katılan değerli öğretim üyelerine ve eğitim camiasına başarılar diliyorum.” dedi.

Rektörümüz Prof. Dr. Muzaffer Şeker: “ Türkiye’nin belki de en çok muzdarip olduğu bir konuda ev sahipliği ve toplantı yapmaktayız. Dünyada gelişen teknolojik, sosyolojik anlamda farklı şekilde gerçekleşen şehirleşme süreçlerinin değişmesiyle beraber aile yapısındaki değişime baktığımızda bir anafordan bahsedeceğiz. Atalarımızın işi daha kolaydı. Eskiden zaman kullanımı genişti. Eğitime müyesser olarak çocuğun aile büyüklerinden başlayarak çevre ilişkisiyle beraber eğitimi gerçekleşiyordu. Eğitim yöneticileri olarak ülkemizde çok sık değişen Milli Eğitim Bakanları ve ortaya çıkan farklı politikaları son yıllarda baş döndürücü bir hızla izliyoruz. Ülkemizin gerçekçi ve uzun vadeli eğitim planlarına ihtiyacı var. Umarım bunlar gerçekleşir. Gerçekleşmezse olan gelecek nesillere olur. Temel eğitim ve eğitimin geleceği hepimizin boynunun borcu. Bu anlamda bu programda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum.” dedi.

Protokol konuşmalarının ardından Prof. Dr. Hayati Akyol Panel Başkanlığında “Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Uygulama” konusu ele alındı. Amacın daha kaliteli, nitelikli öğretmenler yetiştirmek olduğu belirtilerek, kendini yetiştirebilen, başarılı öğretmenler yetiştirebilecek modellere ihtiyaç olduğu, çok sık değişen eğitim politikaları ve istikrarsızlık, öğretmen atamalarındaki uyumsuzluk, 4+4+4 sisteminin adaptasyonunun yapılmadığı konuları ele alındı. Eskiden sadece üniversiteden mezun olunan bilgi ömür boyu yeterken günümüzde yaşanan bilgi çağı ve küreselleşme ile birlikte öğretmenlerin öğrendikleriyle ömür boyu öğretmenlik yapamayacağı vurgulandı. Öğretmenler kendilerini sürekli yenilemeli geliştirmeli. Öğretmenler sadece kendi köyünün, kasabasının ya da ülkesinin değil dünyanın en iyisi olmalı diyen panelistler; “sınıftaki çeşitlilik sürekli artıyor artık eskisi gibi homojen sınıflar değil heterojen sınıflar mevcut. Öğretmen bütün çocuklara yetecek bilgi, erdem ve değerlere sahip olmalı. Çocuğun başarısında dünyanın her yerinde aile ve okulun çok önemli bir etken olduğu görülüyor. Aile ve okuldan biri dik duruyorsa çocukların büyük bir kısmı başarılı oluyor.” Açıklamalarında bulundular.

Paylaş