Institute of Educational Sciences
13.09.2023

Tezli Yüksek Lisans ve Doktora Kayıt Yenileme ve Ders Seçim İşlemleri

Enstitümüzde Tezli Yüksek Lisans ve Doktora kayıt yenileme işlemleri Akademik Takvimde belirtildiği üzere  18 - 27 Eylül 2023 tarihleri arasında  aşağıda belirtilen hususlar göz önünde bulundurulup danışmanınız ile görüşerek Otomasyon Sistemi üzerinden yapılacaktır. Öğrenciler belirtilen tarihler arasında kayıt yenileme ve ders seçim işlemlerini yapmak zorundadır. 

1.Harç borcu gözüken öğrencilerimiz (Lisans veya ön lisans programında aktif veya pasif kaydı bulunanlar, Tezli Yüksek Lisans programında 5. ve 6. Dönemde olanlar, Doktora programında 9.10.11 ve 12. dönemde olanlar, öğrenci affı kapsamında kayıt yaptıranlar ve yabancı uyruklu öğrenciler vb.) ilgili öğrenci bilgi sisteminde tanımlanan harç ücretini Vakıfbank Şubelerinden, Vakıfbank ATM'lerinden veya Vakıfbank İnternet Bankacılığı aracılığı ile ilgili öğrenci numaranız kullanılarak yatırılabileceklerdir. Vakıfbankası dışında başka bir bankadan EFT ile IBAN numarasına harç ücreti yatırılmamaktadır. Harç ücreti sadece öğrenci numaranıza ilgili Vakıfbank kanallarından yatırılmaktadır. Harç ücretini yatırmayan öğrenciler OBS’ den dönem kayıtlarını yapamazlar.

2. Öğrencilerin danışmanları ile görüşerek ders seçimi yapmaları ve aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.  
  • - Aktif kayıtlı olan tüm öğrenciler kendi danışmanı adına açılan Uzmanlık Alan dersini seçmek zorundadır.
  • - Tezli Yüksek Lisans programında Yeni Kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan öğrenciler, danışmanın bilgisi dahilinde 4 ders seçebilir. Seminer ve tezi seçemezler.
  • Doktora programında Yeni Kayıt yaptırıp 1. Dönemde olan öğrenciler, danışmanın bilgisi dahilinde ders seçebilir.  Seminer, Yeterlik ve Tezi seçemezler.
  • - Tezli Yüksek Lisans programında Ders aşamasının 2. Döneminde olan öğrenciler seçeceği derslerle birlikte seminer ve tezi seçebilirler.
  • - Doktora programında Ders aşamasının 2. Döneminde olan öğrenciler seçeceği derslerle birlikte semineri seçebilirler.
  • - Tez aşamasında olan tüm öğrenciler mezun olana kadar tez ve uzmanlık alan derslerini seçmeleri gerekmektedir.
  • - Tezli Yüksek Lisans programında Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersi alınmış ise doktora da alınması zorunlu değildir.
  • - Doktora programlarında derslerini ve seminerini başarı ile tamamlayan öğrenciler tarafından Yeterlilik ve Tez Dersi aşamasına göre seçilmelidir.
  • - Doktora programlarında 5. döneme girmiş öğrenci Yeterlik sınavına girmesi gerektiğinden Yeterlik seçilmelidir.
  • - Öğrenciler mezun olabilmek için en az 8 ders almaları zorunludur.(Örnek; ilk dönem 4 ders alan öğrenci ikinci dönem 4 ders almalıdır. Öğrenci Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği zorunlu dersini daha önce almadıysa veya alıp başarısız olduysa mutlaka EBORT505 kodlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği dersini Ders kaydı kısmında Müfredat / Bölüm Dışı kısmına girerek Ders kısmına EB yazıp Ara/Bul seçeneğine tıklayarak  ekleme yapabilirsiniz.) 
  • - Öğrenci Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği hariç başarısız olduğu ders yerine başka ders seçebilir. Ancak bu şekilde seçilen ders için "Başarısız Olunan Ders Yerine Başka Ders Alma Formunu" akademik takvimde derslerin başladığı tarih itibariyle 15 gün içerisinde enstitüye teslim etmesi gerekir. Aksi takdirde başarısız olduğu dersi tekrar almak zorundadır.
  • - Üniversite dışından toplam 8 dersten en fazla 2 ders alabilir.
 
  • Dersler akademik takvime göre 2 Ekim 2023 tarihinde başlayacaktır. 
  • (İlgili akademik takvim linki: https://erbakan.edu.tr/akademik-takvim Lisansüstü kısmını tıklayarak görebilirsiniz.)
 
 
  • İlgili bilim dalına, danışmana veya dersi yürüten öğretim üyesine, 0332 323 82 20-23 numarasından 5400 veya 5401'i  tuşlayarak santrale bağlanıp ilgili öğretim üyesinin ismini söyleyerek veya e-posta adresinden iletişim kurunuz. (E-posta adresine  https://erbakan.edu.tr/ahmetkelesogluegitim/anabilim linkinden ilgili bilim dalına giriş yaparak bulabilirsiniz.
 
  • Yoğunluktan dolayı Enstitümüzde telefonla bilgi verilmemektedir. Ders kaydı dışındaki sorularınızı [email protected] adresinden göndermeniz gerekmektedir.
 

3. 
Belirtilen süre içerisinde Kaydını yenilemeyen öğrenciler Lisansüstü Yönetmeliğimizin 10. maddesinde belirtildiği üzere "Öğrenciler kayıt yenileme, ders değişikliği, ders ekleme ve ders bırakma işlemlerini akademik takvimde belirtilen süre içerisinde yapmak zorundadır. Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde varsa mali yükümlülüklerini yerine getirmeyen veya kayıt yenileme işlemlerini tamamlamayan öğrenciler söz konusu dönemde öğrencilik haklarından yararlanamaz, seminer, proje, tez konusu önerisi veremezler. Yeterlik sınavından ve tez izleme komitesi raporundan başarısız sayılırlar. Bu durumlarda geçen süreler programlar için öngörülen azami öğrenim süresinin hesabında dikkate alınır."
 


4. Öğrencilerimiz Enstitü sayfasını inceleyerek ders içerikleri, yönetmelikler, kılavuzlar, enstitü belgeleri ve uygulama esaslarına ulaşabilirler.
 
 
İLGİLİ YÖNETMELİK VE KILAVUZLAR
► Öğrenci Numaranızı öğrenmek İçin tıklayınız
► Öğrenci Fotoğraf ve İletişim bilgilerinizi güncellemek için tıklayınız
 Öğrenci Tek Şifre alma kılavuzunu görmek için tıklayınız.
► Öğrenci bilgi sistemine giriş kılavuzu için tıklayınız
► Öğrenci ders kayıt kılavuzu için tıklayınız.


AKADEMİK TAKVİM
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM SÜRECİ UYGULAMA ESASLARI


Öğrencilerimize duyurulur