Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

TARİH EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

GENEL TANITIM

 

Geçmişi 1962 yılında eğitim öğretime başlayan Selçuk Eğitim Enstitüsü’ne dayanan Anabilim Dalımız, Türkiye’de öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarının zaman içinde geçirdikleri yapısal değişimlere bağlı olarak farklı anabilim dalı ve bölüm isimlendirmeleriyle olsa da, bu tarihten beri ülkemiz orta öğretimine tarih öğretmeni ve ilgili kurumlara eleman yetiştirmektedir.

Anabilim Dalımız halen Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü’ne bağlı olarak Meram Yerleşkesinde eğitim öğretim vermektedir. Anabilim Dalımızın eğitim öğretim süresi 4 yıl olup mezunlarımız resmî ve özel orta öğretim kurumlarında tarih öğretmeni, arşiv ve çeşitli araştırma merkezleriyle ilgili kurumlarda tarih alanında araştırmacı, uzman ve öğretim elemanı olarak görev alabilmektedir.

 

MİSYON

 

Anabilim Dalımız resmî ve özel orta öğretim kurumlarında çalışmak üzere Tarih Öğretmeni yetiştirmektedir. Bunun dışında mezunlarımız arşivlerde, çeşitli araştırma merkezlerinde ve ilgili devlet kurumlarında görev alabilmektedir.

Bu doğrultuda misyonumuz bir yanıyla Tarih, diğer yanıyla ise öğretmenlik üzerine dayanmaktadır.

Bilindiği üzere tarih bir milletin hafızasıdır. Bir fert için hafıza ne ise, fertlerin oluşturduğu millet için de hafıza, yani tarih aynı önemi taşır. Toplumların veya milletlerin varlıklarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmeleri, onlar için bir hafıza niteliğinde olan tarihi öğrenmeleriyle doğru orantılıdır.

 

Buna göre bölümümüzün öncelikli amacı;

Tarih alan bilgisine derinlemesine sahip,

Öğrencilerine geçmiş, bugün ve gelecek algısında tarih bilinci kazandırabilecek,

Türk tarihini ve Türk kültürünü oluşturan temel öge ve süreçleri öğrencilerine kavratacak, öğrencilerine kültürel mirasın korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk duygusu aşılayabilecek,

Türk milletinin dünya kültür ve uygarlığının gelişmesindeki yerini ve insanlığa hizmetlerini kavratabilecek,

Tarih boyunca kurulmuş uygarlıklar ve yaşayan milletler hakkında bilgi sahibi, evrensel değerleri tanıyan,

Tarih araştırma ve yazma yöntem bilgileri ile tarih bilimine ait kavram bilgisine hâkim Tarih öğretmenleri yetiştirmektir

Bölüm olarak amacımızın öğretmenlik olgusuna dayanan kısmı ise, eskinin deneyimlere dayalı değerlerini devam ettirmekle birlikte yeniliğe açık bir öğretmen tipi yetiştirmektir.

Bu öğretmen tipi, bilgiyi ezber olarak taşımak yerine analiz ve sentez kabiliyetine sahip;

kendine güvenli, tartışabilen, eleştirebilen,

kendisini ve çevresini doğru algılayabilen,

hak ve sorumluluklarının bilincinde,

çevre ile doğru ilişkiler içinde, yapıcı ve üretici birey olup, öğrencilerini de bu bilinçle yetiştiren özelliklere sahip bireyleri tanımlamaktadır.

Mezunlarımız, resmî ve özel orta öğretim kurumlarında tarih öğretebilecek, arşiv ve çeşitli araştırma merkezlerinde tarih alanında araştırma, arşiv belgesi tasnifi ve çevirisi yapabilecek, ilgili diğer kurum ve görevlerde başarılı olabilecek,

etkili iletişim kurabilen,

toplumsal sorumluluk alabilen,

milli değerleri özümsemiş,

evrensel değerlere saygılı,

vatandaşlık bilincine sahip öğretmenler olarak toplumsal sorunlara çözümler üretebilecek;

kazandıkları akademik yetenek ve bilgileriyle  Türk ve dünya tarihinin çeşitli konularında araştırma yapabilecek, makale ve bilimsel çalışmalara imza atabilecek donanıma sahip olacaklardır.

 

VİZYON

 

Anabilim Dalımızın vizyonu;

 

 - Öğretim elemanlarının çalışmalarıyla ülkemizdeki eğitim ve öğretim faaliyetlerine katkıda bulunan; fakülte ve üniversitesinin ismini duyuran,

- Akademisyenler arası bilimsel iş birliği yapan,

- Hoşgörülü, yapıcı, insan haklarına saygılı, yurt ve dünya sorunlarına duyarlı öğretim elemanları ve öğretmen adaylarına sahip,

- Bilim, kültür ve sanat etkinliklerine ilgi duyan, bu etkinlikleri düzenleyerek isimlerini duyuran öğrencilere sahip,

 -Çağdaş bilgi, görgü ve becerilerle donatılmış öğretmen adaylarına sahip bir Anabilim Dalı olmaktır.