Seydişehir Sağlık Bilimleri Fakültesi
26.08.2020

Üniversitemizi Yeni Kazanan Öğrencilerimizin Dikkatine

Sevgili Öğrencilerimiz;

Kayıt işleminizin sorunsuz bir şekilde tamamlanabilmesi için lütfen aşağıdaki açıklamaları dikkatlice okuyunuz;

Kayıt işleminizi üç farklı şekilde yapabilirsiniz;

A) E-DEVLET ÜZERİNDEN KAYIT;

- Tüm PTT şubelerinden edinebileceğiniz e-devlet şifresi ile 29 Ağustos - 06 Eylül 2020 tarihleri arasında https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden kaydınızı online yaparak elektronik kayıt belgenizi alabilirsiniz.

*E-Devlet üzerinden kayıt işleminin nasıl yapılacağını görmek için tıklayınız.  

- E-Devlet üzerinden kayıt yapan ikinci öğretim öğrencilerimizin öğrenim ücretlerini 06 Eylül 2020 tarihine kadar ödemeleri gerekmektedir. Öğrenim ücretinizi öğrenci numaranız ile Vakıfbank Şubeleri, ATM'leri ve Vakıfbank İnternet Bankacılığından kolaylıkla yapabilirsiniz. (Öğrenim ücretini ödemeyen ikinci öğretim öğrencileri öğrencilik haklarından faydalanamayacaktır.)        

E-Devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin en geç 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılı başlangıcında öğrenim gördüğü Fakülte/Meslek Yüksekokuluna aşağıdaki belgeleri teslim etmeleri gerekmektedir.

1. E-Devlet kayıt belgesi. (E-Devlet üzerinden kayıt onaylandıktan sonra sistemden alınan belge)

2. 6 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf,

Öğrenci numaranızı ve harç miktarınızı öğrenmek için tıklayınız…

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B) ŞAHSEN KAYIT; E-Devlet üzerinden kayıt yaptıramayan öğrencilerimizin 31 Ağustos - 05 Eylül 2020 Cumartesi 17:00'ye kadar kayıt hakkı kazandıkları Fakülte/Meslek Yüksekokulu öğrenci işleri birimine aşağıda istenen belgeler ile birlikte şahsen başvurmaları halinde kayıtları yapılacaktır.

Kayıt için Gerekli Belgeler

1. Lise (ortaöğretim) diplomasının aslı. Diplomasını kaybeden öğrencilerin mezun oldukları ortaöğretim kurumundan diploma kayıp belgesi almaları gerekmektedir.  (2008 ve öncesi yıllarda mezun olanlar için geçerlidir.),

2. 6 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf, 

3. İkinci üniversite harcı yada ikinci öğretim öğrencilerinin öğrenim ücretini ödendiğine ilişkin dekont. (Öğrenim ücretinizi öğrenci numaranız ile Vakıfbank Şubeleri, ATM'leri ve Vakıfbank İnternet Bankacılığından kolaylıkla yapabilirsiniz.)

Öğrenci numaranızı ve harç miktarınızı öğrenmek için tıklayınız…

4. Askerlik durum belgesi. (29 yaş ve üzeri öğrenciler için geçerlidir.)

5.1. Havacılık Yönetimi Programına kayıt yaptıracak öğrenciler; 

*Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığını belgelemek zorundadırlar.

*Ayrıca mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden alacakları sağlık raporu ile belgelemeleri gerekmektedir. (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.)  (Yükseköğretm Kurulu Başkanlığı'nın kararı gereği herhangi bir hastalığı olmadığına dair düzenlenen tek hekim raporu ile de kayıt işlemleri tamamlanabilecektir.)

5.2. Özel Eğitim Öğretmenliği Programına kayıt yaptıracak öğrenciler; 

*Konuşma, İşitme ve Görme engeli bulunmadığını sağlık raporu ile belgelemeleri gerekmektedir. (Üniversitelerin sağlık kurumlarından veya resmî ya da resmî hasta kabul yetkisi olan özel sağlık kurum ve kuruluşlarından alınmış heyet raporu olması gerekir.) (Yükseköğretm Kurulu Başkanlığı'nın kararı gereği herhangi bir hastalığı olmadığına dair düzenlenen tek hekim raporu ile de kayıt işlemleri tamamlanabilecektir.)

5.3. Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programına kayıt yaptıracak öğrenciler;

*30 Eylül 2020 tarihi itibarıyla en fazla 25 yaşında olmak; vücut yapısı düzgün olmak; astım, bronşit, epilepsi, nefes darlığı, renk körlüğü, kekemelik, sağırlık vb. gibi biyolojik bozukluğu olmamak; bayılma, histesi, marazi çarpıntı ve benzeri psikolojik ve sinirsel hastalıklardan herhangi birine yakalanmış olmamak; herhangi bir okuldan disiplin cezası ile uzaklaştırılmış olmamak; boy uzunluğunun erkek öğrencilerde en az 1,67 m., kız öğrencilerde 1,60 m. ve boy uzunluğunun 1 metreden fazla olan kısmı ile vücut ağırlığı arasında +/- 10 kg'dan fazla fark olmamak (vücut ağırlığı ve boy uzunluğu ölçümleri cıplak ayak ve aç karnına olacaktır) gerekir. Kayıt sırasında bedensel ve psikolojik yapısının itfaiye teşkilatının çalışma şartlarına uygun olduklarını tam teşekküllü devlet ve üniversite hastanelerinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelemek gerekir. (Yükseköğretm Kurulu Başkanlığı'nın kararı gereği herhangi bir hastalığı olmadığına dair düzenlenen tek hekim raporu ile de kayıt işlemleri tamamlanabilecektir.)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

C) UZAKTAN KAYIT; (Yabancı Uyruklu Öğrenciler ve Rapor vb. Evrak Talep Edilen Programlar İçin)

E-Devlet üzerinden kayıt yaptıramayan veya Pandemi sebebi ile şahsen kayda gelemeyen öğrenciler (öğrenim ücreti / katkı payı ödeme sorumluluğu olanlar ödeme işlemlerini tamamladıktan sonra) dilekçe ve gerekli evraklarını e-posta ile oidb@erbakan.edu.tr adresine göndermeleri halinde gerekli kontroller yapıldıktan sonra kesin kayıt işlemleri yapılacaktır.  (*Yatay Geçiş ve Yabancı Uyruklu kapsamında kayıt işlemi yapılan öğrencilerin mail ekinde gönderdikleri evrakların asıllarını 05 Ekim 2020 tarihine kadar Fakülte/Meslek Yüksekokulu öğrenci işleri birimine teslim etmeleri gerekmektedir.)

Uzaktan Kayıt Dilekçesi İçin Tıklayınız.

 

Not: Üniversitemizi yeni kazanan engelli öğrencilerimiz ayrıntılı bilgi için 0332 323 82 20 / 5789 numaralı telefonu arayabilirler.

MUAFİYET SINAVLARI

* Arapça Hazırlık Sınıfı Muafiyet Sınavı İçin Tıklayınız. 

* İngilizce - Almanca - Arapça Öğretmenliği Hazırlık Sınıfı ve Ortak Zorunlu Yabancı Dil Muafiyet Sınavı İçin Tıklayınız. 

 

Dersler tüm birimlerde 05 Ekim 2020 tarihinde başlayacaktır.