Özel Eğitim Bölümü

Kariyer İmkanları

Bölümden mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı zihin engelli çocuklara eğitim-öğretim hizmeti veren özel eğitim okullarına, özel eğitim sınıfı bulunan ilkokul, ortaokul ve liselere, Rehberlik ve Araştırma Merkezlerine, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlara atanabilmektedirler. Bununla birlikte özel özel eğitim kurumlarında da çalışabilmektedirler veya kendilerine ait kurumlar açabilmektedirler. Bölümümüzde lisans, yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir. Bölümümüzde 1 Profesör, 4 Doçent, 4 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Doktor, 1 Öğr. Gör. ve 6 Arş. Gör. bulunmaktadır. Bölümümüzde yaklaşık 810 lisans öğrencisi, 110 yüksek lisans öğrencisi 22 doktora öğrencisi bulunmaktadır.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nün vizyonu, Özel Eğitim alanında kuram ve uygulamaya yönelik çalışmaları birlikte yürüterek ülkemize katkıda bulunurken aynı zamanda özel gereksinimli bireylerin eğitimleri ve bağımsız yaşamları için geçerli çözüm önerileri geliştirmektir. Hem ülkemizde hem de dünyadaki tüm özel gereksinimli bireylerin bağımsız, üretken ve topluma aktif katılımcı olmalarını sağlamayı hedefleyen öğretmenler yetiştirmektir.
Özel Eğitim Bölümü bu vizyonunu gerçekleştirmek için aşağıdaki konuları kendisine misyon edinmiştir. Bilimsel araştırma ve yayın etkinliklerini sürdüren, bireyi anlayan, bilişsel ve sosyal yönünün bir bütün olarak gelişmesine katkıda bulunan, meslek etiğine bağlı öğretmenler yetiştirmektir. Öğretmen adaylarına, özel gereksinimli tüm bireylerin bağımsız yaşam becerileri kazanmalarını sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Özel gereksinimli çocuklara destek eğitim hizmetlerini sağlayarak gelişimlerini desteklemektir. Bununla birlikte özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerinin gereksinimlerini karşılamak ve onları desteklemektir Toplumsal eşitlik kavramlarının tüm bireylere yayılması ve toplumdaki her bireyin, özel gereksinimli bireylerle ve ilişkili tüm kişileri içerecek biçimde, kendilerini toplumun sosyal yapının bir parçası olarak hissetmelerini sağlayacak yaklaşıma sahip olmalarını sağlamaktır. Dolayısıyla çağdaş bir öğretim kültürü oluşturmak ve mesleki açıdan yetkin, toplumsal ve mesleki değerlere saygılı öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca bölümümüz lisansüstü eğitim imkânlarıyla alanda hem araştırma ve projeler gerçekleştiren hem de öğretmen yetiştirme konusunda uzman öğretim elemanları yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu kapsamda 10’larca ulusal ve uluslararası projeler çok başarılı şekilde tamamlanmıştır. Özel gereksinimi olan bireylerin eğitimi konusunda yetkin eğitimciler yetiştirmek ve yeni bilgi, teori ve araştırmalar oluşturmak, geliştirmek ve yaymaktır.