Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü
15.07.2016

NEÜ Akademedya Açıldı

Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümümüze bağlı hizmet verecek olan Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi açıldı.

Öğrencilerin sinema, reklam ve tanıtım yeteneklerinin uygulamalı olarak geliştirilmesi ve Üniversitenin medya ve tanıtım işlerinin yapılmasını amaçlayan Medya Uygulama ve Araştırma Merkezi NEÜ Akademedya Rektörümüz Prof. Dr. Muzaffer Şeker, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Önder Kutlu, yazar ve reklamcı A. Selim Tuncer, öğretim üyeleri, öğrenciler ve basın mensuplarının katılımıyla açıldı.

Açılışta konuşan Rektörümüz Prof. Dr. Muzaffer Şeker, özellikle medya alanında uygulamalı eğitimin oldukça önemli olduğunu, NEÜ Akademedya’nın da bu alanda önemli katkıları yapacağına inandığını söyledi. Rektör Şeker: “Medya, özellikle halkla ilişkiler ve reklamcılık uygulamaları öğrencilerin bu işin mutfağından gelmesine gereksinimin olduğu alanlardır. Akademedya; laboratuvar, medya araştırmaları ve üniversitenin ajansı olarak hizmet vermek için hayata geçirilmiş bir projedir. İnanıyorum ki alanda önemli bir boşluğu doldurmanın yanında geleceğin medya profesyonellerinin yetişmesinde de kilometre taşı olacaktır.” dedi.

Açılışta konuşan A. Selim Tuncer, alanda çoğunlukla teorik eğitim yapıldığını, iletişim ile ilgili eğitim veren fakültelerin uygulama boyutunu ihmal ettiklerini belirtti. Tuncer, üniversitelerin sadece uygulama ya da sadece teori odaklı eğitim yerine iki alanda da eğitim vermesinin gerekliliğine vurgu yaptı ve medya pratisyenlerinin üniversitelerde eğitim alırken hangi alanda çalışacaklarına karar vermelerinin önemine işaret etti. Özellikle uygulamaya dönük eğitim alanların sonraki yıllarda daha başarılı olmaları için bu türden merkezlere ihtiyaç olduğunu söyleyen Tuncer, uygulamalı eğitimin çalışma hayatına başlarken de önemli avantajlar sağladığının altını çizdi.

Açılıştan sonra “Marka Marka Dedikleri” adlı konferansta öğrencilere alandaki deneyimlerini anlatan bir konferans veren A. Selim Tuncer, markanın çeşitli boyutlardan oluştuğunu ve bunun temelinin bir tür kavramsallaştırma ile ilişkili olduğunu söyledi. Tuncer, “İsimler bile birer markadır. Her isim farklı bir çağrışım yaratan kodlardan oluşmuştur. Esasen marka kişilerin soyutlama becerilerinin bir ürünüdür. Bazı ürünler vardır ki onların fiziksel sermayeleri ortadan kalksa da marka değerleri hiç yok olmaz. Tüm bunların nedeni ise bireylerin zihinlerinde ortaya çıkarılmış olan algıya dayalıdır. Her şey marka olabilir ve marka yönetilebilir bir kavramdır. Bu haliyle marka her şeydir.” dedi.

Öğrencilerin  yoğun ilgi gösterdiği konferans soru-cevap bölümünün ardından Rektörümüz Prof. Dr. Muzaffer Şeker’in; A. Selim Tuncer’e plaket vermesi ile sona erdi.